19 Ağustos 2011 Cuma

Hızlı Okuma Teknikleri

Bir dakikada 4 bin kelime okunabilir mi? Ya da yarım saatte 300 sayfalık bir kitap?

Dün bitirdiğim bir kitapta yer alan bilgilere göre bunun cevabı, evet. Hatta daha fazlası da mümkün. Guinness Rekorlar Kitabı’na giren okuma rekoru, dakikada 4251 kelimeymiş. Bu da 607 sayfanın 47 dakikada bitirilmesi anlamına geliyor. Anne Jones isimli 55 yaşındaki bir kadın, 100 kişinin önünde 607 sayfadan oluşan Harry Potter Ölüm Yadigarları kitabını 47 dakikada okumuş. Bu bilginin yer aldığı cümleleri birkaç defa okumuştum. Gerçekten inanmak çok güç. 600 sayfa kalınlığındaki bir kitabı bir saat bile sürmeden bitirebildiğimi hayal ediyorum şimdi. Harika bir şey! Günde en az bir kitap okuyabilirdim.

Ancak kitaba devam ettikçe bu üst sınırın gerçekten de çok yüksek olduğunu fark ettim. Çünkü bu rakam, Türkiye ortalamasının 20 katından daha fazla bir okuma hızını ifade ediyor. Bu da demektir ki bizim okuma hızımızı arttırmak için daha çok çalışmamız gerekiyor.

İşte ben de çok çalışmam gerektiği fikrimi bir arkadaşımla paylaşırken bana bu kitabı tavsiye etti. En azından yüzde 20-30 civarında okuma hızımı arttırabileceğimi söyledi.

Peki işe yarıyor mu?

Tahminime göre bu sorunun cevabı herkes için farklı olur. Bana tavsiye eden arkadaşım en azından yüzde 20-30’lardan bahsetmişti; ama şimdi kitabı bitirince bu oranın daha da yüksek olabileceği kanaatine vardım. Şöyle ki:

Kitap biraz kurs programlarını andırıyor. Önce konuları izah ediyor ve devamında anlattıklarını pekiştirmek için örnekler veriyor. Dolayısıyla bu oranı arttırmak biraz insanın kendi elinde. Kitapta tavsiye edildiği şekliyle, teknikler sık sık uygulanırsa başarılacağı muhakkak.

Peki ben hızımı ne kadar arttırabildim?

Söyleyemem :) Ama gerçekten arttırdım, hatta yüzde 30’dan da fazla. Ama hâlâ yeterli değil. Çok çalışmaya devam etmem gerekiyor. Daha 4 bine çoook var.

Az daha unutuyordum. Kitabın ismi F1 Hızlı Okuma. Melih Arat ve Tuba Turgut beraber yazmışlar. Ve biyografi kısmından anladığım kadarıyla bunun tekniklerini öğrettikleri atölye ya da kursları da varmış.

Denemenizi tavsiye ederim. Daha az zamanda daha çok şey öğrenmek için bence değer...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder