24 Şubat 2012 Cuma

Mü’minin niyeti, amelinden hayırlıdır

Bir zaman bir bedevi, çok sevdiği padişaha bir hediye götürmek ister. Çölde yaşadığı için, ona göre en kıymetli şey sudur. En güzel kırbasını alır ve derenin bulanık suyundan doldurarak yola koyulur.

Saraya varınca neden geldiği sorulur. “Size bir hediye takdim etmek istedim” der padişaha.

Fakat âdet olduğu üzere, hediye getiren kişi hediyesini takdim etmeden önce, daha önce getirilen hediyeler gösterilmek üzere hediyeler salonuna götürülür.

Salonda gezerken bakar ki altından tahtlar, rengârenk elmaslarla süslenmiş taçlar, atlaslar vs. gibi birbirinden kıymetli hediyeler var her tarafta. Ve her biri de önemli kişiler tarafından getirilmiş.

Bütün bu hediyeleri görünce boynunu büker ve mahzun bir şekilde elindeki kırbasına bakar.

Sıra, hediyesini takdim etmesine gelmiştir. Padişahın huzuruna çıktığı zaman şöyle der:

“Ey padişahım! Ben sizi çok seviyorum. Şayet benim gücüm yetseydi, hediyeler salonunda olan bütün hediyeleri, hatta onlardan çok daha fazlasını kendi adıma size takdim ederdim. Çünkü siz buna layıksınız. Şimdi ben bütün onları kendi namıma hediye ediyormuşum gibi bu suyu size takdim ediyorum. Ne olur kabul buyurunuz!”

Bu ifadeler padişahın çok hoşuna gider. Zaten o hediyelere ihtiyacı olmayan padişah, bedevinin bu çok samimi ve içten niyetiyle takdim ettiği hediyesini kabul eder. Ve ona kat kat ihsanlarda bulunur.

Aynen bunun gibi, bir mü’minin de niyeti, amelinden daha hayırlıdır.

Peygamberler, melekler, asfiyalar, evliyalar gibi makbul dua ve ibadet sahiplerinin Allah’a takdim ettiklerini görüp kendi ibadetiyle karşılaştırınca, kendi yaptıklarının bulanık bir sudan öteye geçmediğini görüp mahzun olur insan. O zatlar gibi ibadet etmek ister ancak elinden gelmez.

Bu nedenle, namazında “Etahiyyatülillah...” diyerek o ibadetleri kendi namına Kâinat Padişahına takdim eder. Yani der ki:

“Ey Rabbim! Bütün varlıkların Sana takdim ettikleri ibadetleri, ben kendi namıma sana takdim ediyorum. Şayet elimden gelseydi onlar kadar tahiyyeler Sana takdim edecektim. Çünkü Sen bunlara, hatta çok daha fazlasına layıksın.”

Evet, niyet çok kapsamlı bir şükürdür ki, Peygamber Efendimiz aleyhissalatü vesselam, “Mü’minin niyeti, amelinden hayırlıdır” buyurmuşlardır.

(Sözler, Yirmi Dördüncü Söz’den mülhemen...)
Kaynak: Tefsir Saati

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder