21 Temmuz 2012 Cumartesi

Gökte olmayan ibadet



Kadir gecesiyle ilgili bir ayrıntı daha öğrendim. Malum, Kadir suresinde Cenab-ı Hakk’ın izniyle meleklerin yeryüzüne indiği anlatılır. Peki melekler yeryüzüne inmeyi neden önemsiyorlar ki Rabbimizden izin istiyorlar? Başka kitaplarda da meleklerin yeryüzüne gelmek istediklerine dair bilgiler okumuştum. Yeryüzünün ayrı bir önemi var. Ancak isteyen her melek, her istediği zaman gelemiyor. Sadece Rabbimizin izin verdikleri gelebiliyor. İşte, Kadir gecesinde çok farklı bir durum oluyor ve Cenab-ı Hak adeta melekleri seferber ediyor. Yeryüzünü şenlendiriyor.

Yeryüzünü neden bu kadar görmek istedikleri mevzuu bana ilginç geldi. Çünkü melekler, gökte olmayan bir ibadeti görmek isterlermiş. Güzel sözler, hoş kokular, iyilikler, ibadetler onların gıdası olduğu için farklı bir ibadeti görmek de onlara ayrı bir lezzet veriyordur. İlginç gelebilir ama ben bunu duyduğumda “Boğaza nazır yemek” hatırıma geldi. Her ne kadar bizde israf kabul edilip hoş karşılanmasa da, boğazda yemeğin, çayın yerinin ayrı olduğunu kimse reddetmiyor. Tabir-i caizse melekler de ibadetlerinde böyle bir ortama gelmiş gibi bu farklılıktan zevk alıyorlar.

Ha, o ibadetin ne olduğunu söylemedim. Tövbe ve istiğfar... Evet, tövbe ve istiğfar ibadetini görmek için yeryüzüne gelmek isterlermiş. Onlar günahsız varlıklar... Dahası, günah işlemeye ne ehliyetleri ne de kabiliyetleri var. Tövbe ve istiğfar Rabbimizin önemsediği ibadetler olduğu için onlar da bu önemli ibadeti, gelip bizzat yerinde görmek isterlermiş.

Malum, Hz. Aişe validemiz, Allah Resulü aleyhissalatü vesselama bu geceye erişirse ne yapmasını sorduğunda, “Allah’ım! Sen affedicisin, affetmeyi seversin, beni de affet!” şeklinde dua etmesini söyler. Demek ki bu geceye özgü en kıymetli ibadet tövbe ve istiğfardır. Böyle olunca melekler de tövbe ve istiğfardan bolca nasibini alıyorlardır.

Aslında Kadir gecesi için Ramazanın yirmi altısını yirmi yedincisine bağlayan gece diye söylenir. Bu bağlamda rivayetler yer alıyor. Ama diğer taraftan Ramazan boyunca olabileceğine dair rivayetler de var. Hal böyle olunca, kaçırmamak için her geceyi Kadir gibi değerlendirme gereği ortaya çıkıyor. Fakat şimdi kendimi düşünüyorum: Ramazan boyunca bunu yapmam cidden zor. Hem şahsi zorunluluklar var hem de sosyal. Bunun yerine şöyle bir çözüm buldum:
Allah Resulü aleyhissalatü vesselamın tavsiye ettiği duayı her gece okumak... Unutmayayım diye de telefonuma alarm kurdum.

Evet... Zaman almıyor. On defa, yirmi defa, yüz defa rahatlıkla söylenebilecek bir dua. Rahat ama getirisi büyük bir uğraş... Olur da bir tanesi Kadir gecesine denk gelirse bundan daha hoş ne olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder