30 Ocak 2015 Cuma

Hangisine odaklanmalı?

Okullar yarıyıl tatiline girdi. Hatta bir haftası bitti bitecek. Kimi çocuklar heyecanla tatilin tadını çıkarırken bir kısmı da sonraki dönemi kaygıyla bekliyor. Dışarıdan pek fark edilmese bile eğitime sekte vuran bir özelliğe sahip bu kaygı. Bunun altında yatan pek çok sebep olabilir. Derslerin yoğunluğu, oyun çağındaki kıpır kıpır çocukların uzun süre hareketsiz oturmak zorunda kalması, eğitimcinin durumu.

Bence sebeplerden biri de sevmedikleri derse çalışmak, onda başarılı olmak için çok çaba sarf etmek zorunda kalmaları. Bu da ayrı bir efor sarf etme anlamına geliyor nitekim. Şunu demek istiyorum:

Çocukların her dersten geçmek zorunda olması, pek çok açıdan bilgili olarak yetişmesine zemin hazırlıyor gibi görünse de bence bir yönüyle onların asıl kabiliyetlerini köreltiyor.

Çünkü mesela anne baba çocuğunun notlarına bakıyor. İyi puan aldığı derslerinde nasıl olsa bir sorun yok diye düşünerek zayıf derslerine odaklanıyor. Çocuğa sabah akşam o dersi çalıştırıyor. Böyle olunca da çocuğun iyi olduğu, daha kabiliyetli olduğu diğer dersler olduğu yerde saymaya devam ediyor.

Yapılması gereken, kabiliyetli olduğu alanlara ağırlık vermek olsa gerek. Çünkü kabiliyet öyle bir şey ki zamanında elinden tutulmazsa köreliyor, normalleşiyor. Ağacın yaşken eğilmesi misali… Burada asıl iş anne babaya düşüyor. Eğitim sistemi henüz bununla ilgilenemeyecek kadar teferruatla uğraşmak durumunda zira.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder