6 Nisan 2012 Cuma

Bir insan dünyayı değiştirebilir

"Bu ümmet Allah'ı, Kitabı ve Peygamberi konusunda ihtilafa düşmedi. Onlar dünya menfaatleri ve nimetleri hususunda ihtilafa düştüler. Onun için devlet ve izzetlerini kaybettiler..." 

Ömer bin Abdülaziz bin Mervan


Geçenlerde bahsetmiştim yeni bir kitap aldığımdan, eğer beğenirsem sizinle de paylaşırım diye ilave etmiştim :) Biraz gecikmeli de olsa, anlatayım size kitabı :))

"Nebevi Nefes" kitabımızın adı, İkram Arslan'ın ilk eseri. Tek kelimeyle 'muhteşem'... 

Roman okumayı çok severim, sürükleyici olaylar içinde kaybetmeyi kendimi.. Ama yoğun bilgi içeren kitaplar, özellikle dini kitaplarda çok da akıcı yayınlara rastlamadım, hani sırf öğreneyim diye okurum bu tarz kitapları.. Ama Nebevi Nefis, bakış açımı değiştiren bir kitap oldu.. Tarihi ve dini bilgileri, mükemmel bir akıcılıkta öyle güzel anlatmış ki yazar..

Ömer bin Abdülaziz'i bilir misiniz? 29 aylık halifeliği boyunca, yürüttüğü yönetim politikası, adaleti ve nebevi nefesi ile İslam alimleri tarafından raşit halifeler arasında gösterilmiş, ahlakı, davranışları ile dedesi 2. halife Hz. Ömer'e benzerliğinden dolayı İkinci Ömer gibi haklı bir ünvan ile anılmış muhteşem şahsiyet.. İşte kitapta Ömer bin Abdülaziz bin Mervan'ın hayatı, halifeliği, o gelmeden önce İslam dünyasında baş gösteren sıkıntılar ve onun yönetiminde değişen olaylar anlatılmış.. Şahsım adına, Ömer'in adaleti denildiğinde Hz. Ömer'den bahsedildiğini zannederdim, halbuki bu isim arkasına saklanmış bir Ömer daha varmış.

Kitabı okurken çok yerde göz yaşlarıma hakim olamadım, Müslümanların birbirine yaptıklarını bu gün hala görüyoruz, ama o zamanlar, o halifelik makamı adına yapılanlar, Allah'a ve efendimiz (s.a.v.)'e inanan gerçek Müslümanların iktidar adına birbirlerine yaptıkları. İnsanın içi kan ağlıyor. Kardeş kardeşe kırdırılıyor. Allah'a iman ettim deniyor ama saraylarda lüks ve sefahat içinde yaşanıyor.. İşte Ömer bin Abdülaziz böyle bir zamanda geliyor. Onun işi diğer büyük dedesinden ve halifelerden daha zordu belki, çünkü yanında yaptığı iyi işleri destekleyen çok kimse yoktu, daha bozuk bir toplum ile başa çıkmaya çalışıyordu, varlık içinde yüzerken yokluğu yaşıyordu. Yine de Ömer bin Abdülaziz, Kuran'ı rehber edindiği yönetim anlayışıyla, çok kısa bir sürede tüm düzensizlikleri ortadan kaldırıyor, adaleti getiriyor, tüm ülkeyi feraha kavuşturuyor, kendisi halifelik yükü altında günden güne erirken İslam'ı yüceltiyor... Emevî hanedanlığından gelen bu zat, tek başına dünyayı değiştiriyor...

Dediğim gibi, bu mükemmel kitap hakkında çok da bir şey söylemeye gerek yok, ben kesinlikle kütüphanenize eklemenizi öneriyorum, dost tavsiyesi..

Dua ve selam ile...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder